Jump to content
GTAModel.com
Sign in to follow this  
Kaptanderya

Blender ile SAMP custom basit obje modelleme ve eklenmesi

Recommended Posts

Rehber hakları gtamodel.com'a aittir. Paylaşım izni olmadan farklı platformlarda kullanılması yasaktır. (SA-MP içerikleri konunun en alt kısmında bulunuyor, o bölümün hakları SA:MP'a aittir.)

SAMP 0.3DL ile Sunucuya Model Yapımı Ve Eklenmesi
 
Konu içeriğinde 0.3DL sunucunuza Blender programı üzerinden yapılan modelin .dff ve .txd dosyasına export edilmesini detaylı şekilde yer vereceğiz.
NOTBlender, 3 boyutlu modelleme, animasyon, sunum, interaktif klip hazırlama ve oynatma yazılımıdır. Kullanımı ücretsizdir.
 

 
 
Gerekli Dosyalar(programlar):
Gerekli program dosyaları sitemiz üzerinden eklenmiştir, yapmanız gereken üstüne tıklayıp indirmek.
  • Blender 2.63+
  • Gtatools Blender Scripts [Credits: Ponz]
  • TXD Workshop [Credits: TurtleL]
  • Collision File Editor II 0.4 BETA
  • KDFF Gui (v0.2.5b)

Başlama talimatları: Blender Gtatools eklentisini kurma 1
  • 1 Blender'ı indirin ve kurulumunu yapın. Çalıştığını ve versiyon konusunda sıkıntı olmadığından emin olun.
  • 2 Gtatools Blender Scripts indirin, kurmuş olduğunuz Blender dosyası içerisinde \addons klasör içerisine atın. ÖRN: C:\blender-2.71-windows64\2.63\scripts\addons. Önemli NOT: Gtatools indirdiğiniz .rar dosyası içerisinden sadece space_view3d_gta_tools isimli klasörü atmanız gerekiyor aksi taktirde hata alacaksınız.
  • 3 Blender programını açalım, ardından üst kısımdan File > User Preferences > Addons > arama kutusuna 3D View: GTA Tools yazarak çıkan kutucuğu işaretleyip alt kısımdan Save as Default'a buttona basıyoruz.

Başlama talimatları: TXD Workshop kullanımı ve dönüştürme 2

TXD Workshop programı GTA:3, GTA:VC, GTA:SA için bir txd doku(texture) editörüdür. Model yapımı sırasında .png .bmp formatında kullandığımız resimleri bu program sayesinde .txd çevirerek oyun içerisine dokumuzu(texturemizi) aktarabileceğiz.


GTA:SA Mevcut texture .txd'yi .png .bmp çevirme:

  1. İndirdiğimiz TXD Workshop dosyası içerisinde bulunan txdworkshop.exe tıklayıp çalıştıralım.
  2. Üst kısım menüden File > Open > Dosya arama kutusuna çevirmek istediğiniz .txd uzantılı dosyayı seçebilirsiniz. ÖRN: GTA:SA\models\txd , seçtiğimiz dosyayı aç buttona basarak açılmasını sağlıyoruz.
  3. .txd dosyasının içerisinde dahil olan textureler önümüze geldi, seçtiğimiz texturenin üstüne bir defa tıklayıp ardından üst kısımda yer alan Export buttonuna basıyoruz ve .bmp veya .png formatın da dışa aktarıyoruz.

.png .bmp formatında olan dosyaları .txd formatına çevirme:

  1. İndirdiğimiz TXD Workshop dosyası içerisinde bulunan txdworkshop.exe tıklayıp çalıştıralım.
  2. Çevirmek istediğimiz .png veya .bmp formatında olan resmi sürükleyerek TXD Workshop programın içerisine atalım.
  3. Atmış olduğumuz textureyi seçerek üst menüden Properties'a basıp düzenleme menüsünü açıyoruz.
  4. Düzenleme menüsünden Compressed kutucuğunu işaretleyelim.
  5. Alt kısmında yer alan mipmaps 0 olan text kutucuğunu 1 olarak değiştirelim ve OK buttona basarak onaylıyoruz işlemi
  6. Üst kısımda bulunan Save TXD tıklayıp istediğimiz isimde .txd dosyamızı oluşturmuş oluyoruz.

Başlama talimatları: Modeli .dff çevirip export edilmesi 3

 

  1. Blender'ı açalım.
  2. Oyun motorların modelleri oluşturmak için kullandığı yöntem üçgenlendir, ancak modelleme programları dörtlü (kareler) gibi farklı kenar türlerini desteklemekte. Sorunsuz export edilmesi ve oyun içerisinde sorun yaşamamak için küpün yüzlerini üçgenleştirmeniz gerekiyor 
    You don't have permission to view this hidden content
  3. UV unwrap açarak bir UV map oluşturun ardından TXDWorkshop programı üzerinden aldığımız dokuyu (textureyi) kullanın 
    You don't have permission to view this hidden content
  4. Blender'daki kullandığımız doku(texture) adının txd dosyamızdaki doku(texture) adıyla eşleştiğinden emin olun
    You don't have permission to view this hidden content
  5. Küpü(model) .dff olarak dışa aktarın, Küpümü testcube1.dff olarak adlandırdım. 
    You don't have permission to view this hidden content

Başlama talimatları: Modeli sunucuya eklenmesi 4
Oluşturduğumuz ve hazır olarak edindiğimiz modeli 0.3DL sunucumuza eklenmesini gösterelim.
Önemli NOT: Modelin .dff ile beraber .txd dosyalarına sahip olmamız gerekiyor.

  1. Modelin .dff ve .txd dosyalarını sunucu dosyalarımızın içerisinde yer alan Models klasörüne atalım. ÖRN: 3DLsunucu\models
  2. Models klasörü içerisinde yer alan artconfig.txt dosyasını açıp alt kısımda verilen örnek formatı kendi modelimize göre düzenleyip mevcut kodların altına ekleyelim.
You don't have permission to view this hidden content

AddSimpleModel (-1,19480, -2000, "wallzzz.dff", "wallzzz.txd");


Kırmızı: SA:MP orjinal objelerinin çaplarını alır, çarpışma istemiyorsanız geçilebilir obje idleri yazabilirsiniz.
Sarı: Eklediğimiz objeyi çıkartmak için belirlediğimiz İD, -2000 ve üstü tavsiye ediyoruz.
Yeşil: Modelimizin .dff ve .txd isimlerini yazmamız gerekiyor aksi taktirde model sorun çıkartacaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×