Jump to content
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal

Yakın zamanda açılacak olan, patent tescili olan Türkçe GTA Platformu olan GTATurk.com.tr yakın zamanda aktif ediliyor! GTATurk.com.tr adresine gitmek için buraya tıklayın.

gtamodel.com

Administrator
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

Personal Information

  • Platform
    SA:MP 3DL
  • Platform Language
    Türkçe

Recent Profile Visitors

200 profile views
  1. gtamodel.com

    [TR] Gtamodel.com Platform Ekibi

    @Pistolero, yaşadığı pasifliğin ardından tekrardan aramıza @yönetici olarak dahil oldu.
  2. Texture Studio yani oyun içerisinden yaptığın objelerle ile harita çalışmaları 3DSMAX üzerine aktarılmaz. Texture Studio üzerinden farklı bir işlevi olan komut mevcut, bu komut; Grup içerisine aldığın objeleri beraber hareket ettirmene, kaldırmana veya Texture Studio üzerinden farklı haritalara kolayca eklemene yaramakta. 700 veya daha yüksek sayılı objeleri tek objeye çevirmek istiyorsan 3DSMAX üzerinden sıfırdan yaptığın haritayı modellemeye çalışman gerekiyor, onun haricinde farklı bir yol mevcut değil.
  3. gtamodel.com

    Kemik obje

    Merhaba @deus, gerçekleştirmek istediğin işlemi anladık. Bahsettiğin olay çarpışma olarak geçiyor ve çözümü için aşağıda verilecek aşamalara uyman yeterli olacaktır. Modelimizi tekrardan 3DSMAX programı üzerinden export edelim. Kdffgui programımızı çalıştırıp, export ettiğimiz model için .col ( çarpışma) oluşturarak tekrardan modele uygulayalım. Uyguladığımız çarpışma işlemi ardından server/models klasörüne atarak artconfig.txt metin dosyası içerisinden kodu ilave edelim. AddSimpleModel(-1,19480, -2001, "starbaks.dff", "starbaks.txd"); Bu sayede herhangi bir hazır objenin çarpışma alanını referans almadan Kdffgui üzerinden uyguladığımız çarpışma alanını işleme almış olacağız. @Pistolero, desteğin için Deus adına teşekkürlerimizi sunarız, Skin kullanımında olan kemik yapısı ile .col çarpışma işlemini karıştırmış olduğundan anlam karışıklığı oldu.
  4. gtamodel.com

    GTASA - Kate

    @schwarz, konu içerisinde yer verdiğiniz ekran görüntüsünü güncel olarak en kısa süre içerisinde değiştirin lütfen.
  5. gtamodel.com

    samp interior

    Konu içeriği olarak samp interior harita yapımlarında izleyeceğimiz yolları göreceğiz. Samp interior haritalarında çalışmalarınız sürekli bir birinin tekrarı olmaması gerekmektedir, yeni yapmış olduğunuz çalışmalar diğer çalışmanıza göre daima farklılık gösteren dekorasyon olursa o zaman daha güzel içerikler çıkarma şansınız daha yüksek olacaktır. İnternet üzerinden örnek dekorasyon gösteren web siteleri mevcut, bunlar sizler için vazgeçilmez fırsatlardır. Seçeceğiniz referans çalışmalar Grand Theft Auto:San Andreas dünyasına uyumlu olmasına dikkat edin yoksa istemediğiniz şekilde moral, motivasyon düşüklüğüne uğrayabilirsiniz. samp interior için dikkat edilmesi gerekenler: Yapacağınız samp interior çalışmasını tekrar tekrar gözden geçirin, birden karar vermeyin. Web üzerinden farklı dekorasyonları gözden geçirin ve referans alacağınız birden fazla tasarım olsun fakat ana referans alacağınız tasarım mutlaka her tarafından detaylı incelenmesi gerekiyor ki mükemmel başladığınız harita çalışmasını hüsranla bitirmeyin. Samp interior çalışmalarında kullanacağınız obje sınırı 900 fakat texture studio'nun 1.7 sürümünü kullanarak yaptığınız taktire sınır 500 objeye düşüyor. Bu şu anlama geliyor belirtilen sayılardan yüksek obje kullanırsa otomatik olarak objeler uzak mesafeye göre kayboluyor. Gta'nın kamera açısından dolayı samp interior çalışmalarını mutlaka yüksekliği 3.50 [ mevcut samp obje duvar yüksekliği ] üzeri olması gerekiyor. Samp interior çalışmaları genellikle San Andreas haritası arazi üzerinden minumun 1000-1200 metre arasında yapılması gerekir. Eğer tahmini olarak yükseklikten emin değilseniz texture studio üzerinden konsolu açabilir kontrol edebilirsiniz ya da /cobject olarak bir obje oluşturup /oz 1000 değerlerini girerseniz otomatik olarak yükseklik konumunu 1000 olarak ayarlayacaktır. Uzun hazır duvarlar kullanmak yerine parça parça duvarlar kullanarak aralarında boşluk bırakın. Bıraktığınız boşluklara şömine, akvaryum, dolap, pencere gibi farklı farklı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu sayede yapacağınız çalışma daha değerli olacaktır. Samp interior harita çalışmalarınızda mutlaka özen göstermeniz aşırı derece de gerekli olduğu gibi buna görmediğiniz veya önemsemediğiniz samp interior haritası üzerinde oluşan buglar dahildir. Buglu olan haritalar bir yerden sonra değer görmeyecektir. Samp Texture Studio üzerinden samp objelerine uyguladığınız dokular haritanızın kategorisine uyum sağlaması gerekmektedir. Bu seçimlerde doku kararı verirken aceleci davranmayın her dokuyu teker teker kullanın uygun bulduğunuz doku ile devam edebilirsiniz. Yaptığınız her haritada doku kullanımı konusunda tecrübe kazanacaksınız. Samp interior çalışmalarınızda en büyük dikkat etmeniz gereken diğer bir konu ise duvarları veya farklı nesneleri arasında boşluk olmayacağı şekilde yerleştirmeye çalıştığınızda bazen nesneler üst üste gelerek ufak görüntü bugu oluşturabiliyor. Bu sorun özellikle role play sunucuları için büyük önem taşıyor, yapacağınız samp interior çalışmalarınızda dikkatli olun. Eğer yaptığınız interior çalışmasından sıkıldıysanız ve hızlıca bitirmek istiyorsanız yapmayın, direkt olarak programı kapatıp ara verin. Bu şekilde harita çalışmasını çöp etmeyeceksiniz. Gtamodel.com üzerinden örnek çalışmalara göz atabilir ve referans olarak ilham almanız sizler için iyi olacaktır lakin baştan aşağıya aynı yapmanız gibi bir şey söz konusu olursa fazla gelişmeyeceğiniz gibi platform üzerinden isminiz kötü geçecektir. Role Play sunucusu için yaptığınız samp interior çalışmaları mutlaka yapacağınız exterior yapı boyutuyla aynı boyutta olması gerekiyor. Mantıklı olmayan tasarımlar yapacağınız haritayı değersizleştirmesi normaldir. Samp Interior çalışmalarınızda Texture Studio'nun bir diğer özelliği olan prefabrik grup özelliğini kullanabilirsiniz. Hem zamandan hem de kullanım konusunda büyük emekten kurtulmuş olacaksınız, istediğiniz haritalara daha önceden grup olarak kaydettiğiniz objeleri ekleyebilir, konumunu değiştirebilir veya üzerinde değişikler yapabilirsiniz. Gta Model Platformu Samp Interior & Samp Custom Interior
  6. gtamodel.com

    [rel] rescue 2

    @Macheller, genel kullanıcıların resimleri sorunsuz görmesi adına konuyu tekrardan düzenlemeni isteyeceğiz. Platform üzerinden paylaşım için teşekkürler.
  7. Necessary download files of the 0.3DL version removed by Kalcor are included. In addition, the Texture Studio game mode you will use in model operations has been added. SA-MP 0.3.DL Server File: SA-MP 0.3.DL-R1 Windows Server
  8. gtamodel.com

    SAMP Custom Model & Mod

    Gtamodel.com Forum As the Gtamodel team, we will provide modeling and mod support for the 0.3DL SA: MP version canceled by Kalcor. We will support our valuable followers through our forum with technical support, rich guide training content and unlimited access to ready models. Guide category [Click] Technical Support category [Click] Screen View - Video sharing category [Click]
  9. gtamodel.com

    SAMP

    San Andreas Multiplayer, Kalcor tarafından çok oyunculu client olarak tasarlanmış ve günümüzde halen gelişim aşamasında olan bir mulltiplayer işlemcisidir. şu anda, 0.3.7 sürümünde işlev görmektedir fakat resmi olarak iptal edilen ve halen aktif büyük bir sunucu barındıran 0.3DL sürümünü de tercih edilebilir. Sunucu modlarından yana birçok seçim yapabileceğimiz imkan bulunmaktadır. GTA:V Fivem ve RAGE olarak patlama yaşanan Role Play akımı aslında GTA:V ile beraber hayatımıza dahil olmadı daha öncelerinden mevcut olan ve halen 40.000 bin civarı aktif oyuncusu bulunan SAMP'tan gelen bir oyun modu kendisidir. Sistem Gereksimleri: Sistem gereksimleri olarak GTA:SA bağlı olduğundan dolayı sistem gereksimleri GTA:SA'ın yer alacaktır. Minimum: 1 GHz Processor Pentium 3 / Athlon or equivalent 256MB RAM Win 98/Me/2000/Xp/Vista 64MB Graphics Card (DirectX 9 compatible) Radeon 8500 / GeForce 3 or equivalent 8X DVD-ROM Drive 3.6GB free HD space DirectX 9 compatible soundcard Önerilen: Intel pentium 4 HT 2,8 Ghz Processor Intel pentium D 3.0 GHZ / AMD Athlon X2 3800+ 1GB RAM Win 98/Me/2000/Xp PCIe 256MB Graphics Card (DirectX 9c compatible) Radeon X800 / GeForce 6,7 or equivalent 16X DVD-ROM Drive 5.0GB free HD space DirectX 9 compatible soundcard
  10. Modellerinizin resimlerini konuya yorum göndererek gösterimini sunabilirsiniz.
  11. gtamodel.com

    SSS: Sıkça Sorulan Sorular

    Sıkça Sorulan Sorular 1) Gtamodel.com projesi nedir? C : GTA:SA oyun serisinin multiplayer tabanlı işlemcileri için ‘SA:MP - MTA - OPEN:MP’ ücretli & ücretsiz sunucuya entegre edilen modelleme desteği sunup, bununla beraber gtamodel.com web sitesi üzerinden araç - skin - texture - çevre yapı modellemesi - obje ve daha fazla içeriklerin yer alacağı mod platformu 2) Modellemeye dair rehber destekleri mevcut mu? C : Gtamodel.com üzerinden detaylı rehber içeriklerine yer vereceğiz. Rehber seviyeleri başlangıç seviyesinden başlayıp bir üst seviyeye kadar ilerleyen rehber serilerinden oluşacak. 3) Projeye dahil olabilir miyim? C : Henüz yeni gelişmekte olan bir topluluğuz. Bu sebepten dolayı her alanda iş gücü ihtiyaçlarımız olabiliyor. Ekibe dahil olmayı düşünüyorsanız gtamodel.com/forum üzerinden personel başvurusu yapabilirsiniz. 4) Gtamodel.com hangi oyun ve multiplayer clientlerine hizmet verecek? C : Şu anlık GTA:SA oyun serisinin multiplayer clientlerine ( MTA - SA:MP - OPEN:MP ) model desteği verecektir. İlerleyen zamanlarda değişiklik gösterebilir. 5) Onaylı kullanıcı olabilir miyim? C : Onaylı kullanıcı olmanız için belirlediğimiz belli şartlar bulunmaktadır. Bu şartlara uyum sağladığınızı düşünüyorsanız '' Onaylı Kullanıcı Formu '' üzerinden talep edebilirsiniz.
  12. Kullanım hakları tamamen gtamodel.com'a aittir. Farklı platformlarda paylaşımı için izin alınması gerekmektedir. Aksi taktirde paylaşım izni verilmemektedir. Giriş kısmıSıfır başlangıçla beraber 3DSMAX programını tanıyıp ardından harita tasarım ve modelleme rehberleri ile alakalı içerikleri çıkartmaya başlayacağız. Herhangi bir deneyiminiz bulunmuyorsa endişe etmenize gerek yok, gerekli kullanım püf noktalarını tamamen sizlere sunacağım. Bu sayede kendi modelinizi tasarlayıp oyuna entegre edebileceksiniz. Gerekli Program listesi HakkındaGTA:SA ve multiplayer platformu olan SA:MP'a özel içerikler çıkartmak için gerekli birkaç programı bilgisayarımıza indirmemiz gerekiyor. Kurulum linklerini sitemizin Modelleme programları bölümünde bulabilirsiniz. 3DSMAX programı [Versiyon 2010 - 2009 tavsiye edilmektedir.] TXD Workshop [GTA:SA uyumlu texture(doku) editörü.] KDFFGUI [Kalcor tarafından yazılan, modellere ışıklandırma ve çarpışma ekleyebileceğiniz basit bir uygulama] IMGTOOL [GTA:SA oyunun kendisine ait modelleri 3DSMAX'a import edeceğimiz vakit aracı program olarak görev görecektir.] Collision File Editor II 0.4 BETA [Tasarımını bitirmiş olduğunuz modelin zemin kısmına ses efektleri gibi özellikleri bu program üzerinden ayarlayabilirsiniz. Gerekli 3DSMAX Scriptleri Kurulumlarını yapmanız gereken scriptleri aşağıda listeli haliyle belirtilmiştir. Kam's Max Scripts [Modellerimizi export/import etmek için kullanacağımız script. Kurulumu mutlaka gerekmektedir.] Vertex ışıklandırmadan faydalanmak için gerekli scriptler X_Scripts_V.1.5 [Vertex ışıklandırma ayarların yapılmasına imkan veren script. Kurulum sırasında ufak bir uyarı alacaksınız, uyarı sorumluğu bize ait değildir.] gta_script_pack [Vertex color export script] 3DSMAX Script kurulumlarıKam's Max Scripti 1 Kam's Max Scriptimizi bilgisayarımıza indirmesini yapalım. [İndirmek için tıkla] 2 İndirilen script klasörü açalım. Karşımıza Maps ve Scripts adında 2 tane dosya görünecektir. 3 Maps ve Scripts dosyalarını seçerek 3DSMAX'ın kurulu olduğu ana dizine sürükleyip bırakalım otomatik dosyalar konumlarına yüklenecektir. 3DSMAX ANA KLASÖR ÖRN: C:\Program Files (x86)\Autodesk\3ds Max 2010 4 3DSMAX programını çalıştırabiliriz, sorunsuz şekilde yüklenmesi yapılmış olacaktır. X_Scripts_V.1.5 Scripti 1 X V.1.5 Scriptimizi bilgisayarımıza indirmesini yapalım. [İndirmek için tıkla] 2 İndirilen script yüklemesi tamamlandıktan hemen sonra ''Yaygın olmayan dosya'' hatası alacaksınız bundan sonra başınıza gelecek herhangi bir sorumluğu kabul etmiyoruz fakat kendim olarak kullandığım script. 3 Scripts dosyasını seçerek 3DSMAX'ın kurulu olduğu ana dizine sürükleyip bırakalım otomatik dosyalar konumlarına yüklenecektir. 3DSMAX ANA KLASÖR ÖRN: C:\Program Files (x86)\Autodesk\3ds Max 2010 4 3DSMAX programını çalıştırabiliriz, sorunsuz şekilde yüklenmesi yapılmış olacaktır. gta_script_pack Scripti 1 gta_script_pack Scriptimizi bilgisayarımıza indirmesini yapalım. [İndirmek için tıkla] 2 İndirilen script klasörü açalım. Karşımıza help gta_tools ve Startupadında 3 tane dosya görünecektir. 3 İndirdiğimiz winrar içerisindeki bütün dosyaları seçerek C:\Program Files (x86)\Autodesk\3ds Max 2010\Scripts konumuna atmanız gerekmektedir. [Dosya yoluna dikkat edin, üstteki 2 script gibi ana dizine atılmayacaktır.] Sonraki rehber serisi #2

GTAModel.com

TR: GTA Model, adından da anlaşıldığı gibi GTA üzerine yapılan modifikasyonları ve modellemeleri paylaşma platformudur. Platforma hemen katılmak için kayıt olabilir ve ardından istek bir modifikasyon veya modelleme için tasarımcılar ile görüşebilirsiniz. Tüm hakları saklıdır, 2020.

EN: GTA Model, as the name suggests, is a platform for sharing modifications and models made on GTA. You can register to join the platform right now, and then contact the designers for a modification or modeling request. All rights reserved, 2020.

×